مراحل تربیت درحیات انسان
شورای عالی حوزه علمیه قم
مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران
معاونت پژوهش
عنوان:
مراحل تربیت درحیات انسان
استاد:
سرکار خانم ملاولی
نگارنده:
اکرم حیدری
فاطمه صائم
مینارستمی
زمستان 1396
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه. 2
فصـل اول. 3
کلیـات تحقیـق.. 3
بیان مسئله. 4
پیشینه تحقیق.. 4
اهداف و فواید. 4
اهمیت و ضرورت تحقیق.. 4
طرح سوالات تحقیق.. 5
روش تحقیق.. 5
فصل دوم. 6
تعلیم کودک چگونه باید باشد؟. 6
تعلیم کودک چگونه باید باشد. 7
آگاهی و رشد فکری چگونه باید باشد؟. 7
درباره انعقاد نطفه. 8
مراقبت ها هنگام بارداری.. 8
تأثیر شیر مادر. 8
مراحل تربیت اخلاق از نظر قرآن کریم. 9
اهمیت و ضرورت تربیت فرزند. 10
چه کسی مسئول تربیت کودکان است ؟. 13
فصل سوم. 14
تعلیم و تربیت دارای مراحل است… 15
دوره نوزادی (از تولد تا دو ماهگی) 19
دوران طفولیت (از ۲ ماهگی تا ۲ سالگی) 20
دوره خردسالی: ( از ۲ تا ۶ سالگی) 21
دوره کودکی (از ۶ تا ۱۲ سالگی) 24
نتیجهگیری.. 27
منابع و مآخذ. 28
چکیده
انسان با وجود داشتن استعداد ذاتی برای یادگیری به زمینه مناسب و وجود عوامل اقتصادی برای یادگیری راه و روش زندگی نیازمند است بی تردید یادگیری اخلاق و ادب و آداب و رسوم اجتماعی داد و ستد نحوه ارتباطات و در محیط زندگی اتفاق میافتد از نظر بوعلی سینا خانه و مکتب مدرسه به عوامل مهم محیطی در جهت تعلیم و تربیت و آموزش راه و رسم زندگی به کودک می باشند ابوعلی سینا مدت عمر آدمی را به چهار مرحله تقسیم میکنند و میگویند یک نمونه از زمان رشد تا نزدیک سه سالگی ۲۳ از جوانی تا ۴۰ سالگی سه ورودی ۹۰ ایران تا ۶۰ سالگی ۴۰ ورودی پیری از ناتوانی تا پایان زندگی ابوعلی سینا نمودار به ۵ مرحله تقسیم میکنند یک سن طفولیت در خردسالی به کودک چهار سنین نوجوانی ۵۳ جوانی که این تقسیم بندی ابن سینا با روانشناسان امروز تقسیم بندی کرده اند مطابقت دارد
کلید واژه:تربیت ،حیات ،انسان